چه کار کنیم که گوگل، حساب جیمیل ما را حذف نکند؟

گوگل قصد دارد تمام حساب‌هایی که به مدت دو سال غیر فعال هستند را حذف کند؛ علاوه بر این حساب‌هایی که ساخته شده و هرگز استفاده نشده‌اند یا فقط برای مدت کوتاهی استفاده شده‌اند، نیز در این برنامه پاکسازی قرار دارند.

اگر یک حساب جیمیل قدیمی دارید که تار عنکبوت بسته است و یا یک حساب  گوگل فوتوز قدیمی دارید  که عکس‌های تعطیلات سال‌های گذشته در آن است؛ ممکن است دیر یا زود از دستتان برود.

وقت آن است که به دنبال اعتبارنامه‌های ورود به این حساب‌ها باشید. اگر در دو سال گذشته وارد سیستم نشده‌اید، حساب شما و هر چیزی که در آن وجود دارد خیلی زود حذف خواهد شد.

این تغییر در Google Calendar، Drive، Docs، Gmail، Meet و Photos تأثیر می‌گذارد و اعمال خواهد شد.

حساب‌های دارای ویدیوهای یوتیوب استثنای بزرگ هستند، مانند هر حسابی که اشتراک فعال دارد (در واقع  صورتحساب شما به عنوان «فعالیت» برای گوگل محسوب می‌شود).

این تغییر فقط برای حساب‌های شخصی گوگل اعمال می‌شود، نه پروفایل‌های مرتبط با شرکت‌ها یا کلاس‌های درس.

آیا شما هم نگران حذف حساب شخصی گوگل خود هستید؟ در اینجا روش اطمینان از فعال بودن حساب و چند نکته سریع در صورت فراموشی رمز عبور گرداوری شده است.

چگونه مانع از حذف اکانت جیمیل توسط گوگل شویم؟

اگر رمز عبور حسابتان را به یاد دارید، جلوگیری از حذف حساب کاربری توسط گوگل ساده است. تنها کافی است وارد حسابتان شوید. همین! نیازی به کارهای دیگر نیست. با توجه به پست وبلاگ گوگل “اگر به تازگی به حساب گوگل خود یا هر یک از سرویس  ما وارد شده باشید، حساب شما فعال تلقی می‌شود و حذف نخواهد شد.”

نیازی به خروج از سیستم و ورود مجدد به حساب‌هایی که از آن استفاده می‌کنید نیست، فقط برای ایمن بودن بهتر است این کار را انجام دهید.

این برنامه پاکسازی برای حساب‌های بدون «فعالیت» است.

حالا این کار گوگل چه معنایی دارد؟ به طور کلی هر کاری که با حساب گوگل خود انجام می‌دهید، فعالیت در نظر گرفته می‌شود، از جستجو با گوگل گرفته تا خواندن ایمیل در جیمیل و دسترسی به سند در گوگل درایو و یا هر چیز دیگری.

هدف در اینجا بهبود امنیت کلی گوگل با حذف حساب‌های متروکه است که به احتمال زیاد رمزهای عبور قوی و منحصر به فرد ندارند و یا احراز هویت دو مرحله ای در آن‌ها فعال نشده است.

اما اگر رمز عبور جیمیل خود را فراموش کرده باشیم چه؟ آیا حساب ما حذف می‌شود؟

حذف اکانت حیمیل

نه تسلیم نشو شاید رمز عبور خود را فراموش کرده اید، اما می‌توانید نام کاربری یا شماره تلفن خود را به یاد بیاورید؟ برای شروع فرآیند بازیابی حساب برای بیشتر حساب‌های گوگل از این روش‌ها استفاده کنید.

چگونه رمز جیمیل را بدون شماره یا ایمیل بازیابی بازیابی کنیم؟

مرحله ۱: به صفحه بازیابی گوگل بروید

مرحله ۲: نام کاربری یا شناسه جیمیل خود را وارد کنید

مرحله ۳:  اگر رمز عبورتان را به یاد ندارید گزینه “روش دیگری را برای ورود به سیستم امتحان کنید” را انتخاب کنید

مرحله ۴:  اگر قبلاً در دستگاه دیگری وارد حساب جیمیل یا گوگل خود شده باشید، اخطاری دریافت می‌کنید. شما می‌توانید شناسایی خود را تأیید کرده و با استفاده از اعلان وارد حساب خود شوید.

مرحله ۵: منتظر لینک بازنشانی رمز عبور باشید

اگر در هیچ دستگاه دیگری وارد حساب کاربری جیمیل خود نشده باشید، پس از یک دوره ۷۲ ساعته، لینک بازنشانی رمز عبور به آدرس ایمیل شما ارسال می شود. پوشه اسپم یا سطل زباله خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید ایمیل فیلتر نمی‌شود.

مرحله ۶: بازنشانی رمز عبور

پس از ۷۲ ساعت، ایمیلی از گوگل با لینک بازنشانی رمز عبور دریافت خواهید کرد. مطمئن شوید که حداقل یک دستگاه به حساب جیمیل شما وارد شده است. ایمیل را باز کنید و روی «شروع به کار» کلیک کنید. شما به وب‌سایتی وارد می‌شوید که در آن می‌توانید رمز عبور خود را تغییر دهید.

افزودن شماره تلفن و ایمیل بازیابی به حساب گوگل

برای جلوگیری از مشکلات بعدی بازیابی رمز، یک شماره تلفن و ایمیل بازیابی به حساب گوگل خود اضافه کنید.

به صفحه حساب گوگل من بروید.

روی “اطلاعات شخصی” کلیک کنید.

شماره تلفن و ایمیل بازیابی خود را در بخش «اطلاعات تماس» اضافه کنید.

تغییرات را ذخیره کنید.

آیا هنوز برای دسترسی به حساب غیرفعال خود مشکلاتی دارید؟ برای مشاوره از تیم امنیتی حساب سوال کنید و به آن‌ها ایمیل بزنید. قبل از حذف، گوگل مدعی است که پیام‌هایی را به ایمیل اصلی حساب و آدرس بازیابی ارسال خواهد کرد.

به طور مشابه، اگر نگران حساب شخصی هستید که نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد، گوگل پیشنهاد  می‌کند از Google Takeout برای بارگیری داده‌ها برای حفظ امنیت استفاده کنید، یا مدیریت حساب غیرفعال را راه‌اندازی کنید.

اولین موج حذف حساب‌هایی که فعال نیستند شروع شده و موج دوم در راه است.

اما موج دوم حذف اکانت‌های غیرفعال کی شروع می‌شود؟ روز دقیق مشخص نیست، بنابراین توصیه می‌کنیم در اسرع وقت وارد سیستم شوید.

پس از اجرایی شدن خط‌مشی جدید، اگر می‌خواهید حساب‌های قدیمی گوگل را نگه دارید؛ می‌توانید یادآوری را در تقویم خود تنظیم کنید تا هرزگاهی وارد سیستم شوید و هر چند وقت یکبار روی آن کلیک کنید. بهتر است اطلاعات را روی یک درایو فیزیکی هم ذخیره کنید.

 

منبع: wired

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.