۱۲ گجتی که اگر در سال ۲۰۲۴ بخرید، بُرد کرده‌اید

فناوری هرگز ثابت نیست و این بدان معناست که همیشه ابزارهای جدیدی در حال تولید است. در واقع هر سال چند فناوری جدید و چشمگیر وارد بازار خواهد شد که همه را بهت زده می‌کند.

سال ۲۰۲۳ سال مهمی در بخش فناوری بود و دستگاه‌های ممتاز با ویژگی‌های شگفت‌انگیز و گجت‌های ارزان با قابلیت‌های بالا را در خود جای داد؛ حالا با شروع سال ۲۰۲۴ تصمیم گرفتیم بهترین گجت هایی که می‌توانید در این سال بخرید را به شما معرفی کنیم.

این گجت ها در تست های متعددی که روی آن‌ها انجام شده موفق شده‌اند؛ و یکی از بهترین گجت های سال ۲۰۲۴ تا به امروز به حساب می آیند.

 

تبلت هوشمند سامسونگ Samsung Galaxy Tab S9 FE+

تبلت Tab S9 ترکیبی عالی از سخت‌افزار قوی و نرم‌افزار عالی برای تبلت‌های سری S سامسونگ است، اما ممکن است کمی گران باشد.

سامسونگ در مدل ارزان تر آن، در گران‌ترین بخش‌ها این گوشی فداکاری کرده و ترجیح داده به جای تراشه و صفحه‌نمایش OLED S9+ از Exynos 1380  داخلی و یک پنل LCD ارزان‌تر IPS استفاده کند. با اینحال نسخه ارزان‌تر، FE+ تجربه‌ای مشابه با نصف قیمت را ارائه می‌دهد. دوام بالا، پشتیبانی پویا از قلم S و عمر باتری عالی آن همه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و حتی صفحه نمایش ال سی دی آن با فرکانس ۹۰ هرتز نرم کار می‌کند. این تبلت با ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم، می‌توانید از ویژگی‌های چندوظیفه‌ای عالی و بهره‌وری Samsung One UI استفاده کنید.

کنترلر بازی ۸bitdo Lite 2

۸bitdo چندین سال است که بهترین کنترلرهای بازی اندروید را ساخته است، که دارای کیفیت ساخت عالی، اتصال خوب، و مجموعه ای از ویژگی های مفید است. این کنترلر بازی جدید و کوچک از نظر فناوری پیشرفت زیادی ندارد، اما برای گیمرهای اختصاصی و همچنین مسافران این فرصت را فراهم می‌کند تا یک تجربه بازی سرگرم کننده و راحت در حال حرکت داشته باشند، بدون اینکه وسایل حجیم را حمل کنند.

علیرغم اندازه کوچک که به راحتی در یک جیب قرار می گیرد، طراحی ارگونومیک دارد.  اندازه و استانداردهای طراحی و ساخت ۸bitdo، به همان اندازه بادوام است و در برابر هرگونه ضربه مقاومت بالایی دارد.

Google Nest Wifi Pro

Wi-Fi خانگی در چند سال اخیر تغییرات جدی داشته و قابلیت های زیادی را خود جای داده است. مانند برخی دیگر از تنظیمات مش بی سیم. Nest Wifi Pro دارای اتصال قابل اعتماد و شبکه ساده است که بسیاری از روترهای سنتی فاقد آن هستند. پشتیبانی از Wi-Fi 6E، اتصال بدون محدودیت، و عملکرد کلی عالی و پهنای باند خوب در صدر ویژگی های خوب آن قرار دارد. حتی از دستگاه‌های خانه هوشمند Matter و Thread پشتیبانی می‌کند.

پروژکتور هوشمند Formovie Xming Page One

پروژکتور هوشمند Page One بهترین در بازار ویدئو پروژکتورهای بی سیم است. این در برند  پروژکتورهای زیادی را تولید می‌کند که احتمالاً نامش را نشنیده اید، و این مدل میان رده یکی از بهترین ها است.

در نگاه اول مشخص است که شما یک دستگاه خوش ساخت خریده اید، با اینحال ویژگی های درونی آن کاربردی تر است. رزولوشن واقعی ۱۰۸۰p و عملکرد این مدل برای اکثر افرادی که از محتوای استریم استفاده می کنند؛ عالی است و دارای گواهینامه رسمی Netflix است.

Nubia RedMagic 9 Pro

گوشی‌های هوشمند مجهز به سخت‌افزار پیشرفته معمولا گران هستند، اما RedMagic 9 Pro در اواخر سال ۲۰۲۳ عرضه شد و با قیمت پایین ۶۵۰ دلار یک سخت افزار واقعاً ممتاز دارد.  پردازنده سریع اسنپدراگون ۸ نسل ۳، ۱۲ گیگابایت رم (۱۶ گیگابایت در نسخه بالاتر)، صفحه نمایش OLED با وضوح بالا، و عمر باتری عالی از ویژگی های آن است.

پاور بانک  Anker Solix C1000

Solix C1000  تنها یک پاور بانک نیست. این یک ایستگاه برق کامل، با شش پریز برق متناوب، چهار پورت USB، یک سوکت برق خودرو، و حداکثر توان خروجی پیوسته ۱۸۰۰ وات (با پشتیبانی از ولتاژ تا ۲۴۰۰ وات) است.

و هنگامی که به منبع برق دسترسی دارید، می توانید C1000 را با سرعت های چشمگیر شارژ کنید. با توان ۱۳۰۰ واتی که می‌تواند از طریق شارژ متناوب شارژ شود و کمتر از یک ساعت طول می‌کشد تا از حالت صفر به پر تبدیل شود. علاوه بر این ؛ این دستگاه دارای یک کنترل‌کننده UPS 20 میلی‌ثانیه که سریع کار می‌کند تا از خرابی لوازم الکترونیکی مهم جلوگیری کند.

Nook Glowlight 4 Plus

به همان اندازه که کتاب‌های فیزیکی عالی هستند، یک کتابخوان الکترونیکی عالی نیز کاربرد زیادی دارد. این اولین دستگاه Nook است که از کتاب‌های صوتی پشتیبانی می‌کند. هیچ بلندگوی داخلی وجود ندارد، اما با توجه به اندازه نازک دستگاه، این توجیه می‌شود. فضای ذخیره سازی ۳۲ گیگابایتی آن فضای زیادی را فراهم می‌کند و باتری آن حتی با استفاده نسبتاً سنگین بیش از یک هفته دوام می آورد.

Acer Chromebox CXI5

برخلاف لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک که از سیستم‌عامل استفاده می‌کنند، کروم‌باکس‌هایی مانند Acer CXI5 عملکرد مشابهی را در بدنه های فشرده و با قیمت مناسب ارائه می‌دهند.

CXI5  ویژگی های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد، از Celeron اینتل گرفته تا پردازنده های Core i7. هیچ کس یک کروم باکس را فقط برای اجرای آخرین بازی های AAA نمی خرد، اما این کروم باکس عملکرد بسیار خوبی دارد، البته تا زمانی که یک پردازنده به اندازه کافی قوی داشته باشید.

کتابخوان Onyx Boox Note Air3 C

با این دستگاه می‌توانید کتاب‌های الکترونیکی بخوانید و به کتاب‌های صوتی گوش دهید. چهار تنظیم این دستگاه به شما امکان می‌دهد بین سرعت تازه‌سازی و وضوح تصویر  یک استاندارد انتخاب کنید،  همچنین با پشتیبانی از برنامه‌های شخص ثالث، شما قادر هستید محتوا های زیادی را باز کنید.

تلویزیون های PHOLED

تلویزیون های PHOLED

در یک دهه گذشته یا بیشتر، تلویزیون ها به طور قابل توجهی پیشرفت کرده‌اند. این ارتقاها شامل صفحه نمایش HD و وضوح بالاتر، نمایشگرهای ۴K برای پخش استریم، شبکه های تلویزیونی و کنسول های بازی ویدیویی می‌باشد. با این حال، در دو سال گذشته، پذیرش تلویزیون‌های ۸K نسبتاً کند بوده، که نشان می‌دهد مشتریان دنبال چیز دیگری هستند.

تلویزیون‌های OLED اکنون در بورس هستند و این فناوری می‌تواند در سال ۲۰۲۴ با گسترش PHOLED ارتقاء قابل توجهی پیدا کند. فناوری PHOLED  مخفف ” دیودهای درخشان تولیدکننده نور ارگانیک ” است.

هدست متا VR

هدست متا VR

فناوری واقعیت مجازی هر روز محبوب‌تر خواهد شد و برندهایی مانند Meta، PlayStation، Valve و HTC همگی هدست‌های واقعیت مجازی متنوعی را تولید می‌کنند. این فناوری عالی است و با گذشت زمان به پیشرفت خود ادامه می‌دهد، اما یک مشکل دارد و آن هم هزینه بالای آن است.

با اینحال شرکت مادر فیسبوک متا یک استراتژی جدید دارد و قرار است هدست واقعیت مجازی ارزان‌تری را در سال ۲۰۲۴ عرضه کند.

اپل واچ X

اپل واچ X

ساعت های هوشمند برای تناسب اندام عالی هستند. چه فیت‌بیت، چه گارمین، یا پیکسل گوگل، اکنون ده‌ها ساعت هوشمند از برندهای مختلف در دسترس هستند که می‌توانند کارهایی متنوعی انجام دهند؛ از شمارش گام‌ها و ضربان قلب تا ارائه اطلاعات درباره خواب و چرخه قاعدگی شما. اپل واچ یکی از پیشتازان است و از زمان معرفی آن در سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه فروخته است.

باید منتظر بمانیم تا ببینیم اپل با اپل واچ سری X که قرار است در سال ۲۰۲۴ وارد قفسه های فروشگاه ها شود، چگونه همه را غافلگیر می‌کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.