راهنمای کامل خرید شارژر بی سیم برای گوشی هوشمند

در این مطلب یک راهنمای کامل در مورد انتخاب شارژر بی سیم مناسب برای گوشی هوشمند را ارائه کردیم که امیدواریم مفید باشد.

این مقاله به شما یاد می‌دهد که چگونه یک شارژر بی سیم برای گوشی هوشمند و سایر دستگاه‌ها انتخاب کنید و در حین خرید به چه نکاتی توجه نمایید.

چگونه یک شارژر بی سیم برای گوشی هوشمند انتخاب کنم؟

در حالی که انتخاب یک شارژر بی سیم در ابتدا بسیار ساده به نظر می‌رسد، با این حال بهتر است قبل از خرید به نکات مهمی توجه کنید که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

سازگاری شارژر با گوشی و سایر وسایل

در ابتدا بررسی کنید که  آیا گوشی هوشمند شما می‌تواند به صورت بی سیم شارژ شود یا خیر. بیشتر گوشی‌های هوشمند جدید از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

در فرایند خرید به دنبال شارژر بی سیمی باشید که از استاندارد شارژ Qi بهره مند باشد تا حداکثر کارایی و سازگاری را ارائه دهد.

قدرت شارژر

وات برق شارژر و گوشی را بررسی کنید. شارژر و گوشی‌های هوشمند مختلف از وات متفاوتی استفاده می‌کنند. در حالی که همه این گوشی‌ها تا ۱۰ وات برای شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کنند،  اما خرید شارژر بی سیمی که شارژ ۱۰ واتی را پوشش می‌دهد؛ منطقی است تا در آینده مقاوم‌تر باشد.

به روش اتصال شارژر بی سیم به برق نگاهی بیندازید. آیا با آداپتور دیواری است یا از micro USB یا USB-C برای برق رسانی استفاده می‌کند؟ اینکه چگونه شارژر را به برق وصل می‌کنید اهمیت دارد.

انواع برندهای سازنده شارژر بی سیم

برای خرید شارژر از یک برند قابل اعتماد استفاده کنید. برندهایی مانند Anker، RAVPower، Mophie، Belkin و Samsung برندهای خوبی هستند. شارژرهای MagSafe اپل نیز عالی هستند؛ اما تنها با محصولات اپل کار می‌کنند. از برندهای ناشناخته با رتبه بندی پایین خرید نکنید.

اگر یک شارژر بی سیم از یک برند معتبر می‌خرید، مطمئن هستید که تست‌های دقیقی را با موفقیت انجام داده و استفاده از آن بی خطر است.

همچنین انتخاب شارژر بی سیمی که با زیبایی و دکوراسیون اتاق و منزل شما هماهنگی دارد ضروری است. برخی از این شارژرها به صورت پدهای شارژی هستند که روی میز یا قفسه گذاشته می‌شوند، در حالی که مدل‌های دیگر گوشی شما را با زاویه ای شارژ می‌کند تا بتوانید در حین شارژ از نمایشگر آن استفاده کنید.

برخی از آنها حتی می‌توانند به عنوان ساعت پاتختی استفاده شوند و در حین شارژ به عنوان زنگ هشدار به کار گرفته شوند.

در فرایند خرید شارژ بی سیم به چه مواردی دقت کنیم؟

شارژر بی سیم

قبل از خرید شارژر بی سیم، چند فاکتور دیگر را در مورد شارژر بی سیم در نظر داشته باشید. در اینجا به برخی از این نکات کلیدی می‌پردازیم.

کیس گوشی نباید روی عملکرد آن تأثیر بگذارد. بسیاری از قاب‌های گوشی امکان شارژ بی‌سیم را دارند، اما قبل از خرید حتماً بررسی کنید که آیا این کیس شما با شارژ بی‌سیم تداخلی ندارد.  اگر اینطور نباشد هر بار که می‌خواهید شارژ کنید، باید کیس را بردارید، که این خود سخت است.

شارژرهای بی‌سیم با دستگاه‌های فراتر از گوشی کار می‌کنند. اگر هدفون‌های بی سیم دارید که از شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کند، می‌توانید کیس شارژ آن را روی شارژر بی سیم نیز قرار دهید.

آیا همه شارژرهای بی سیم مشابه کار می‌کنند؟

خیر. برخی از شارژرهای بی سیم از استانداردهای مختلف Qi استفاده می‌کنند و بهتر است با استاندارد Qi تطابق داشته باشند. به این دلیل که توسط بیشتر سازندگان تلفن تایید شده و معمولاً محافظت در برابر ولتاژ و شارژ بیش از حد را دارند؛ در نتیجه نیز ایمن‌تر هستند.

علاوه بر این باید وات شارژر بی سیم خود را بررسی کنید. هر چه وات بیشتر باشد، گوشی سریع‌تر شارژ می‌شود.

سوالات متداول در مورد خرید شارژر بی سیم

آیا قرار دادن گوشی در شب روی شارژر بی سیم بی خطر است؟

بیشتر سازندگان گوشی توصیه می‌کنند گوشی خود را برای مدت طولانی پس از شارژ کامل به شارژر متصل نکنید. روش‌های مختلفی برای افزایش عمر باتری گوشی وجود دارد که یکی از آن‌ها این است که همیشه شارژ گوشی و دستگاه‌های خود را بین ۲۰ تا ۸۰ درصد قرار دهید.

آیا برخی از مدل‌های شارژر بی سیم سریع‌تر از مدل‌های سیمی هستند؟

بله. سریع‌ترین شارژرهای بی‌سیم سریع‌تر از شارژرهای سیمی قدیمی‌تر هستند.  اما به طور کلی، شارژ سیمی کارآمدتر و در نهایت سریع‌تر است.

آیا شارژر بی سیم ارزان به گوشی آسیب می‌رساند؟

احتمالاً خیر. تا زمانی که شارژر جدید را از یک فروشگاه قابل اعتماد خریداری کرده باشید و مطمئن باشید که با گوشی شما سازگار است و نگرانی در مورد آن نداشته باشید.

آیا شارژ بی سیم مشکلات دیگری هم دارد؟

با شارژ بی سیم، باید مدت بیشتری برای شارژ کامل سپری کنید و زمان زیادتری را منتظر بمانید. شارژرهای بی‌سیم گران‌تر هستند و شما نمی‌توانید در حین شارژ از گوشی خود استفاده کنید.

آیا گرمای شارژر بی سیم به گوشی آسیب می‌زند؟

احتمالاً خیر. بیشتر شارژرهای بی سیم دارای محافظ داخلی برای جلوگیری از گرمای زیاد هستند. به عنوان یک کار احتیاطی، گوشی خود را بیش از زمان تعیین شده، روی شارژر قرار ندهید.

منبع: lifewire

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.