آموزش خارج شدن از حالت ایمن (سیف مود) در گوشی‌های سامسونگ

در این مطلب روش خارج شدن از حالت ایمن با همان سیف مود را پس از اتمام کار با آن توضیح می‌دهیم. همچنین نشان می‌دهیم که چگونه در صورت نیاز به حالت ایمن بازگردید

به طور خالصه برای خارج شدن از حالت ایمن باید دکمه پاور گوشی را نگه دارید، سپس روی Restart ضربه بزنید تا  گوشی راه اندازی مجدد شود و از Safe Mode خارج شوید.

 

چگونه از حالت ایمن (سیف مود) خارج شویم؟

خارج شدن از Safe Mode در گوشی سامسونگ یک کار ساده است که شامل ری استارت گوشی شما می‌شود. دو روش برای این کار وجود دارد.

 

ری استارت با استفاده از دکمه پاور

اگر با روش ری استارت گوشی خود آشنا هستید، پس تنها کاری که باید انجام دهید؛ ری استارت کردن گوشی است تا از حالت ایمن خارج شوید. در اینجا روش کار آورده شده است:

دکمه پاور را که در سمت راست گوشی قرار دارد، فشار داده و نگه دارید.

وقتی که گزینه‌های پاور را دیدید، دکمه پاور را رها کنید؛ سپس روی Restart ضربه بزنید.

برای تأیید، برای بار دوم روی Restart ضربه بزنید.

سیف مود

حالا گوشی شما ری استارت یا همان راه اندازی مجدد می‌شود. بعد از روشن شدن گوشی، برای تأیید اینکه گوشی دیگر در حالت ایمن نیست، به گوشه سمت چپ پایین صفحه نگاه کنید. اگر گزینه Safe mode را در آنجا مشاهده نمی‌کنید، به این معنا است که با موفقیت از حالت سیف مود خارج شده اید.

 

ری استارت با استفاده از منوهای روی صفحه

روش دومی برای ری استارت گوشب وجود دارد که می‌توانید از آن برای خروج از حالت ایمن استفاده کنید که از طریق منوهای گوشی کار می‌کند.

از بالای صفحه به پایین بکشید تا پنل اعلان ظاهر شود.

اعلانی را انتخاب نمایید که می‌گوید حالت ایمن روشن است.

در اعلان خاموش کردن Safe Mode، گزینه Turn off را برای ری استارت با غیرفعال بودن Safe Mode انتخاب نمایید.

 

حالت ایمن چیست و چرا از آن استفاده می‌کنند؟

مشابه بیشتر سیستم عامل‌ها، اندروید چند برنامه را به عنوان بخشی از فرآیند بوت خود راه اندازی می‌کند. این برنامه‌های شخص ثالث در گوشی شما و از همان ابتدا نصب شده اند؛ شامل ویژگی‌های پرکاربرد مانند تقویم شخصی یا پیام‌های ایمیل خوانده نشده و … است.

اگر در هنگام ری استارت گوشی خود متوجه شدید عملکرد گوشی کند است و یا مشکلات دیگری دارد؛ ، یک یا چند مورد از این برنامه‌ها ممکن است مقصر باشند. کار کردن گوشی در حالت ایمن می‌تواند به رد کردن برخی دلایل مشکل زا در گوشی کمک کند.  این حالت به شما نشان می‌دهد که آیا مشکلات گوشی ناشی از این برنامه‌ها است یا خیر؟ زیرا از اجرای آن برنامه‌های شخص ثالث جلوگیری می‌کند.

برای مثال، اگر در حالت Safe Mode با مشکلات عملکرد مواجه نشدید، می‌توانید فرض کنید که این مشکلات مربوط به نرم‌افزار هستند و ناشی از سخت‌افزار گوشی نیستند. پس می‌توانید برنامه‌ها را تغییر داده یا حذف کنید تا زمانی که مشکل برطرف شود.

 

چگونه حالت ایمن را دوباره فعال کنیم؟

سیف مود

اگر می‌خواهید حالت ایمن را دوباره فعال کنید، گام‌های زیر را دنبال کنید. این فرآیند مشابه بوت در حالت ایمن است.

دکمه پاور گوشی را فشار داده و نگه دارید.

وقتی گزینه‌های روشن/خاموش نمایان می‌شوند، خاموش را فشار داده و نگه دارید.

روی Safe mode ضربه بزنید.

اکنون گوشی شما به حالت Safe Mode روشن می‌شود. این حالت را می‌توان با نشانگر حالت ایمن که در گوشه سمت چپ پایین صفحه نمایش است تأیید کرد.

 

حالت ایمن در گوشی هوشمند سامسونگ

راه دیگر برای وارد شدن به حالت Safe Mode در گوشی سامسونگ در روش بوت آپ است.

برای این کار به سادگی گوشی را با دکمه پاور روشن کنید، سپس با مشاهده اسم سامسونگ، دکمه کاهش صدا را فشار داده و نگه دارید.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.