۵ اپلیکیشن اندروید فوق‌العاده برای انجام یوگا در خانه

اگر قصد دارید در خانه تمرینات یوگا را انجام دهید؛ از این اپلیکیشن‌های اندروید فوق‌العاده برای یادگیری و اجرای تمرینات یوگا استفاده کنید.

برای افرادی که با یوگا آشنا نیستند، این ورزش ممکن است یک نوع فعالیت ذهنی و عرفانی به نظر برسد تا عملی. اما مطالعات جدید چیزهای دیگری در مورد یوگا می‌گوید.

یوگا به عنوان یک تمرین کلی برای سلامتی، می‌تواند تأثیر مثبتی بر سلامت انسان از نظر فیزیکی تا عاطفی داشته باشد.

یک مطالعه منتشر شده می‌گوید که یوگا در پیشگیری و معکوس کردن تراکم استخوان‌ها بسیار موثر است. مطالعه دیگری نشان داد که چگونه یوگا می‌تواند برای بیماران مبتلا به افسردگی مفید باشد.

برخی از پزشکان معتقدند با انجام یوگا قلب‌های سالم‌تری خواهید داشت. در نهایت انجام یوگا مزایای قابل مشاهده، مانند انعطاف پذیری، قدرت و تعادل را برای شما به ارمغان دارد. با چنین فواید زیادی، جای تعجب نیست که یوگا روز به روز محبوب‌تر می‌شود.  تنها در امریکا، ۳۴ میلیون تمرین کننده یوگا وجود دارد.

اگر می‌خواهید یوگا را انتخاب کنید یا یک تمرین کننده با تجربه هستید که به دنبال تمرینات سازماندهی شده است، می‌توانید از برنامه‌های یوگا مفید در فروشگاه گوگل پلی استفاده کنید.

در اینجا پنج اپلیکیشن از بهترین‌ها برنامه‌های اندروید برای یوگا را معرفی می‌کنیم که بر اساس نظرات کاربران رتبه بندی شده است.

 

Down Dog

Down Dog

Down Dog با رتبه پنج ستاره و بیش از ۵ میلیون دانلود یک برنامه پیشرو یوگا است. چیزی که آن را برتر کرده این است که تنها آموزش‌های از پیش ضبط شده یوگا نیست که می‌توانید انتخاب کنید؛ بلکه شما می‌توانید، تمرین یوگا را خودتان بسازید و آن را بر اساس معیارهای زیر سفارشی کنید:

  • تمرین: نوع یوگای که می‌خواهید انتخاب کنید. ۱۰ گزینه وجود دارد.
  • زمان: کل زمان جلسه بسته به نوع تمرینی که دوست دارید از چهار دقیقه تا ۸۰ دقیقه قابل سفارشی است.
  • سطح مهارت: در Down Dog به پنج سطح مهارت دسترسی دارید: مبتدی ۱ (کاملاً تازه کار در یوگا)، مبتدی ۲ (برخی حرکات ابتدایی را بلد است)، متوسط ۱ (یک سری حرکات را بلد است)، متوسط ۲ (می‌تواند از عهده اکثر حرکات برآید) و پیشرفته (می‌تواند حالت‌های سخت را انجام دهد).
  • صدا مربی: شش صدا در دسترس است.
  • سبک موسیقی: موسیقی که در حین تمرین پخش می‌شود را می‌توان انتخاب کرد.
  • قسمت بدن: بخشی از بدن را که می‌خواهید روی آن تمرکز کنید را انتخاب نمایید. آپشن‌ها عبارتند از بالاتنه، تعادلی، انعطاف‌پذیری و خم شدن به پشت و … است.

Down Dog با یک نسخه رایگان اما محدود ارائه می‌شود. اگر می‌خواهید تمام بخش‌های تمرینی را سفارشی کنید و به همه انواع تمرین‌ها دسترسی داشته باشید، به اشتراک ماهانه ۹.۹۹ دلار نیاز دارید.

 

Find What Feels Good (FWFG)

Find What Feels Good (FWFG)

Find What Feels Good (FWFG) یک برنامه یوگا است که توسط معلم بین المللی یوگا آدرین میشلر طراحی شده است.

این برنامه  حداقل ۹۰۰ ویدیو دارد که در دسته بندی‌ها سازماندهی شده‌اند. در بخش یوگا می‌توانید یوگای میشلر و سایر تمرین دهنده‌های مهمان را مشاهده کنید.

اگر به دنبال تمرین‌های خاص‌تر هستید، می‌توانید بخش «لیست‌های انتخاب‌شده» را بررسی کنید که دارای انواع تمرین‌ها، از یوگا صبحگاهی تا تمرکز بالای بدن تا جلسات نشسته می‌باشد.

نقطه ضعف FWFG این است که فیلم‌ها به صورت اشتراکی در دسترس هستند. هزینه عضویت برای حساب ماهانه ۱۲.۹۹ دلار و برای حساب سالانه ۱۲۹.۹۹ دلار است. با این حال، برای آشنایی با برنامه، می‌توانید برخی از محتوای یوگا را در کانال یوتیوب مشاهده کنید.

 

myYoga WHO

myYoga WHO

اپلیکیشن myYoga WHO که با همکاری سازمان بهداشت جهانی و موسسه یوگا Morarji Desai در هند توسعه یافته، یکی از بهترین ابزارها برای یادگیری مبانی اولیه یوگا است. WHO myoga دارای ویدیوها و جلسات تمرینی است که برای افراد بین ۱۲ تا ۶۵ سال کاربردی می‌باشد.

در مجموع ۳۱ ویدیوی آموزشی در خود جای داده که برای تمرین‌کنندگان مبتدی، متوسط و پیشرفته عالی است.

بعد از اینکه ویدیوهای آموزشی  را مشاهده کردید، برنامه vinyasas را باز کنید. این قسمت شامل جلسات ۱۰، ۲۰ یا ۴۵ دقیقه ای است. اگر می‌خواهید چالش داشته باشید، می‌توانید نسخه‌های صوتی تمرین‌ها را هم گوش دهید.

بهترین قسمت این برنامه این است که دانلود و استفاده از آن رایگان است. برای دسترسی به همه ویدیوها، نیازی به ثبت نام یا اشتراک ندارید. با این حال بهتر است بدانید که این برنامه‌ها در ابتدا برای مبتدیان یا مربیان یوگا طراحی شده، بنابراین بیشتر بر جنبه آموزشی تمرکز دارد تا تمرین‌های روزانه.

 

Insight Timer

Insight Timer

اگر به دنبال به یک اپلیکیشن رایگان برای یوگا هستید و از یوتیوب گردی تنفر دارید؛ در این صورت، می‌توانید از Insight Timer استفاده کنید. کلاً این برنامه یک برنامه مدیتیشن است، اما شامل یک بخش یوگا هم است.

در این برنامه می‌توانید صدها جلسه یوگای زنده را به صورت رایگان مشاهده کنید. برخی از جلسات روزانه مانند یک کلاس یوگا تکرار می‌شوند، در حالی که برخی دیگر یکباره هستند. علاوه بر این مربیان مختلفی در این جلسات حضور دارند.

دسترسی به یوگا در این اپلیکیشن ساده است؛ و نیازی به حساب کاربری ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که Insight Timer را دانلود کرده و در یک جلسه شرکت کنید.

این برنامه پنج دقیقه قبل از جلسه برای شما یادآوری می‌فرستد، تا آن روز را از دست ندهید.

۵ Minute Yoga

5 Minute Yoga

اگر مایلید یوگا را روزانه انجام دهید؛ اما زمان کمی دارید، یوگا ۵ دقیقه ای برای شما است. همانطور که از نام برنامه مشخص است، این اپلیکیشن تمرینان یوگا کوتاهی دارد که حدود پنج دقیقه است و برخی از آن‌ها بین چهار تا شش دقیقه طول می‌کشد.

هر روز، شما یک تمرین جدید شامل حرکت‌های مختلف را دریافت می‌کنید که به قسمتی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد.

بخش Easy برای مبتدیان، متوسط برای تمرین‌کنندگان متوسط و سخت برای افراد پیشرفته است. علاوه بر این می‌توانید بخش Pose and Hold را فعال کنید و هر روز پنج دقیقه حرکات پایه را تمرین کنید.

اگر به دنبال یک برنامه معمولی برای صبح یا شبتان هستید، می‌توانید تمرینات انرژی صبح و عصر را انجام دهید.

در هر جلسه در برنامه نام حرکت، دستورالعمل‌ها و تصویری از حرکت را به شما نشان می‌دهد. متأسفانه، هیچ راهنمایی برای وجود ندارد. فقط موسیقی در پس زمینه شنیده می‌شود. علاوه بر جلسات روزانه، یوگای ۵ دقیقه ای چالش‌هایی دارد که شامل (تمرین شش حرکت در پنج دقیقه به مدت ۱۰۰ روز) و چالش استرس (۲۰ روز یوگا برای کاهش استرس) است.

یک نسخه رایگان و پولی از این اپلیکیشن در دسترس است که می‌توانید از آن استفاده کنید. با این حال، نسخه رایگان تنها دسترسی به جلسات صبح و عصر و چالش Total Beginners را دارد. برای دسترسی به همه جلسات، باید نسخه Pro به ارزش ۵۹.۹۹ دلار برای دو سال، ۲۹.۹۹ دلار برای یک سال یا ۴.۹۹ دلار برای یک ماه را خریداری کنید.

 

منبع: slashgear

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.