چگونه بفهمیم شخصی شماره ما را در تلگرام ذخیره کرده؟

تلگرام از زمان راه اندازی تاکید زیادی بر حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران دارد. بله تا حدودی درست است، زیرا برخلاف واتس اپ، شما مجبور نیستید شماره تلفنتان را برای تماس در پلتفرم وارد کنید. اما، اگر تنظیمات حریم خصوصی را طوری تنظیم کرده اید که به همه اجازه می‌دهد شماره تان را ببینند، باید مخاطبین خود را در تلگرام مدیریت نمایید.

شاید می‌توانید متوجه شوید که آیا شخصی در تلگرام بدون اطلاعتان شماره شما را ذخیره کرده یا خیر. با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

چگونه متوجه شویم شخصی شماره ما را در تلگرام سیو کرده است؟

هر شخصی که نام کاربری تلگرام شما را داشته باشد می‌تواند شما را در این برنامه پیدا کند.

خیلی ساده است. به همین دلیل بسیاری از کاربران شماره موبایلشان را در تلگرام مخفی نگه می‌دارند. با این حال، اگر شما به همه اجازه بدهید به شماره شما دسترسی داشته باشند، آیا می‌توانید متوجه شوید چه کسی آن را در گوشی خود ذخیره کرده است؟ متاسفانه خیر. این نشان نمی‌دهد که آیا فردی شماره شما را دارد یا خیر.

اگر شماره تلفنی را در گوشی خود سیو کرده اید و قابلیت همگام سازی مخاطبین را فعال کردید، آن‌ها می‌توانند به راحتی شماره شما را مشاهده کنند. با این حال، ممکن است آن را ذخیره کنند یا نکنند.

نکته: روش‌های ارائه شده تنها زمانی کار می‌کنند که شما شماره تلفن فرد موردنظر را دارید و می‌خواهید متوجه شوید که آیا شماره تلفن شما را ذخیره کرده یا خیر. با این حال، هیچ روش مشخصی وجود ندارد که متوجه شوبد آیا فرد غریبه در تلگرام که شماره او را ندارید، شماره شما را ذخیره کرده است یا خیر.

تلگرام و واتساپ

بدون شک تلگرام همه کاره‌ترین اپلیکیشن است. این یک مینی اینترنت است که به شما این فرصت را می‌دهد که با افراد موجود در لیست مخاطبین خود چت کنیم، درست مانند سایر برنامه‌های پیام رسان مانند وااتساپ.

با این حال تلگرام مزایای زیادتری دارد.

تلگرام یک برنامه عالی برای چت است. حتی اگر دوست دارید می‌توانید با غریبه‌ها چت کنید. اما متأسفانه هیچ راهی برای دانستن اینکه چه کسی شماره تان را در لیست تماس تلفنش ذخیره کرده وجود ندارد.

هیچ گزینه ای در تلگرام وجود ندارد که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به شما این امکان را بدهد که مشاهده کنید آیا شماره شما در لیست مخاطبین کاربر دیگری است یا خیر.

خوشبختانه واتس اپ دو روش کارآمد دارد که می‌تواند به راحتی به ما در رسیدن به این هدف کمک کند.

روش ۱: از طریق پیام برودکست

برودکست در واتساپ به کاربران این امکان را می‌دهد که با یک حرکت یک پیام را به چند مخاطب ارسال نمایید. با این حال، برای این کار، مخاطبین باید شماره شما را در گوشی شان ذخیره کنند. مراحل زیر را انجام دهید:

برودکست

  1. واتساپ را باز کنید و روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.
  2. روی برودکست جدید در منوی ضربه بزنید.
  3. چند گیرنده از جمله شخص مورد نظر را انتخاب نمایید و سپس روی نماد تیک (انجام شد) در پایین سمت راست ضربه بزنید.
  4. در قسمت متن پیام خود را وارد کرده و روی نماد ارسال ضربه بزنید.
  5. حالا پیام را در قسمت چت فشار دهید و نگه دارید و روی نماد i ضربه بزنید تا اطلاعات پیام را مشاهده کنید.
  6. اگر فرد مورد نظر را در قسمت دلیوری مشاهده کردید، به این معنا است که آن شخص شماره تلفنتان را در مخاطبین خود ذخیره کرده است.

 

روش ۲: از طریق به روز رسانی وضعیت

اکنون برای اینکه شخصی به‌روزرسانی‌های استاتوس شما را در واتس‌اپ ببیند، ابتدا باید شماره شما را ذخیره کند. پس در ابتدا یک وضعیت را آپلود کنید، منتظر بمانید و بررسی کنید که آیا نام شخص موردنظر را در لیست مشاهده کنندگان پیدا می‌کنید یا خیر.

 

چگونه مخاطبان را در تلگرام مدیریت کنیم؟

می‌توانید هر مخاطب موردنظر را از تلگرام حذف کنید. با این کار، این اسم از دفترچه تلفن اصلی حذف نمی‌شود، بلکه فقط از پلت فرم حذف می شود. مراحل زیر را انجام دهید:

 

  1. واتساپ را باز کرده و روی سه خط افقی در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید.
  2. روی گزینه Contacts ضربه بزنید.
  3. شخصی را که می‌خواهید حذف کنید انتخاب کرده و روی نام کاربری یا عکس پروفایل آنها ضربه بزنید.
  4. روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست بالا ضربه زده و سپس حذف مخاطب را انتخاب کنید.
  5. یک پاپ آپ مشاهده می‌شود، برای تایید روی Delete ضربه بزنید.

اگر می‌خواهید همه مخاطبین را به یکباره حذف کنید، این مراحل را انجام دهید:

  1. در واتساپ روی نماد سه خط افقی در گوشه بالا سمت چپ ضربه زده و سپس تنظیمات را انتخاب کنید.
  2. روی Privacy and Security و سپس در Contacts، روی Delete Synced Contacts ضربه بزنید.
  3. برای تایید روی Delete ضربه بزنید.

توجه: اگر می‌خواهید مخاطبین حذف شده شما دوباره برنگردند، گزینه Sync Contacts را غیرفعال کنید.

 

اگر شخصی را در تلگرام ذخیره کنید، شماره شما را مشاهده می‌کند؟

این بستگی به تنظیمات حریم خصوصی شما در تلگرام دارد که آیا زمانی که شما شماره شخصی را اضافه می‌کنید، شخص بتواند شماره شما را ببیند یا نه. اگر این قابلیت را خاموش کرده باشید، آنها نمی‌توانند شماره شما را ببینند.

نیازی به دادن شماره نیست؛ شما می‌توانید لینک پروفایل تلگرام خود را دریافت کرده و آن را برای بقیه ارسال کنید یا نام کاربری خود را به اشتراک بگذارید تا کاربران دیگر شما را جست و جو کرده و پیدا کنند.

 

  • آیا کسی می‌تواند بدون شماره، در تلگرام به شما پیام بدهد؟

بله، این امکان وجود دارد که شخصی در تلگرام به شما پیام دهد؛ حتی اگر شماره تلفنتان را نداشته باشد. این در صورتی امکان پذیر است که نام کاربری شما را داشته باشند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.