چرا گلکسی واچ به گوشی‌های گلکسی سامسونگ وصل نمی‌شود؟

اگر گلکسی واچ شما به گوشی سامسونگ متصل نمی‌شود؛ می‌توانید از راهکارهای این مقاله کمک بگیرید. با ما همراه باشید.

با اینحال قبل از اینکه این روش‌ها را تست کنید؛ بهتر است نکات زیر را بررسی نمایید:

ساعت خود را ری استارت کنید: می‌توانید با نگه داشتن هر دو دکمه تا زمانی که آرم سامسونگ را روی صفحه ساعت ظاهر شد؛ ساعت هوشمند خود را ری استارت کنید.

تلفن خود را ری استارت کنید : یری استارت گوشی می‌تواند در این شرایط مشکل شما را حل کند.

آپدیت گوشی : کار بعدی که باید انجام دهید این است که گوشی خود را به جدیدترین نسخه آپدیت کنید؛ زیرا این به روز رسانی‌های نرم افزار برخی مشکلات گوشی شما را رفع خواهند کرد.

باتری را بررسی کنید : مطمئن شوید که گوشی سامسونگ گلکسی و ساعت سامسونگ شما قبل از اتصال حداقل ۲۵ درصد باتری دارند تا هیچ یک از دستگاه‌ها در حین جفت شدن شارژ خود را از دست ندهند.

ساعت را آپدیت کنید : مطمئن شوید که ساعت از جدیدترین نسخه نرم افزار سیستم استفاده می‌کند. می‌توانید این را با رفتن به تنظیمات و سپس به‌روزرسانی نرم‌افزار در ساعت گلکسی بررسی نمایید.

اگر با این روش‌ها باز هم ساعت هوشمند شما به گوشی سامسونگتان وصل نشد؛ از روش‌های زیر استفاده کنید.

  1. بلوتوث را روشن کنید

برای اتصال گوشی گلکسی سامسونگ به ساعت گلکسی، بلوتوث باید روشن باشد.

می‌توانید بلوتوث را در گوشی و ساعت گلکسی خود از پانل تنظیمات سریع روشن کنید. برای دسترسی به پنل تنظیمات سریع، انگشتتان را از صفحه اصلی ساعت به پایین بکشید. سپس آیکون بلوتوث را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.

  1. حالت ذخیره انرژی را در تلفن و ساعت خود خاموش کنید

حالت صرفه جویی در انرژی، عملکردهای تلفن و ساعت را محدود می‌کند، از جمله ممکن است اتصال بین ساعت گلکسی و گوشی گلکسی را غیرفعال کند. باید حالت صرفه جویی انرژی را غیرفعال نمایید تا یک اتصال بین تلفن و ساعت برقرار شود یا پس از شارژ کردن حداقل ۲۵ درصد باتری، دوباره تست کنید.

می‌توانید حالت صرفه جویی در مصرف انرژی را در گوشی از پنل تنظیمات سریع غیرفعال نمایید.

برای غیرفعال کردن حالت ذخیره صرفه جویی در ساعت گلکسی، انگشت خود را به پایین کشیده و به پنل تنظیمات سریع بروید و سپس روی نماد باتری ضربه بزنید.

  1. حالت Watch Only را خاموش کنید

حالت Watch Only یک حالت صرفه جویی در باتری است که هر سرویس دیگر به جز صفحه ساعت را غیرفعال می‌کند. در این شرایط، شما تنها زمان را به صورت دیجیتال و بدون هیچ تصویر پس‌زمینه مشاهده می‌کنید. همچنین، به برنامه‌های ساعت و ویژگی‌های ردیابی سلامتی دسترسی ندارید. بنابراین اگر این حالت را فعال کرده اید، دیگر نمی‌توانید گلکسی واچ را به گوشی سامسونگ گلکسی تان متصل کنید.

برای غیرفعال کردن حالت Watch Only،گلکسی واچ خود را حداقل تا ۱۰% شارژ کنید یا می‌توانید دکمه Home را فشار داده و نگه دارید تا آرم سامسونگ را مشاهده کنید.

  1. حالت هواپیما را در گوشی و ساعت خاموش کنید

حالت هواپیما وقتی در دستگاه فعال است، همه سرویس‌های رادیویی را غیرفعال می‌کند. این کار برای گوشی و همچنین ساعت شما رخ می‌دهد. روش بعدی غیرفعال کردن حالت هواپیما از ساعت گلکسی و تلفن گلکسی است.

از تنظیمات سریع برای خاموش کردن حالت هواپیما در گوشی استفاده کنید. به همین ترتیب، با ورود به پنل تنظیمات سریع و ضربه زدن روی نماد هواپیما، این قابلیت را از ساعت خود غیرفعال کرد.

  1. قبل از جفت شدن ساعت و گوشی، وای فای ساعت را خاموش کنید

برخی از کاربران معتقدند که خاموش کردن وای فای در گلکسی واچ قبل از فرآیند جفت‌سازی باعث می‌شود این کار سریع‌تر انجام شود. می‌توانید با کشیدن انگشت به سمت پایین روی صفحه، وای‌فای را در ساعت گلکسی تان خاموش کنید. سپس روی نماد وایفای ضربه بزنید تا آن را روشن یا خاموش کنید.

  1. وارد حساب سامسونگ شوید

حساب سامسونگ شما قابلیت‌های همگام‌سازی، تنظیمات و سایر داده‌های مهم را بین همه دستگاه‌های متصل به سامسونگ مدیریت می‌کند. بنابراین، اگر با تمام دستگاه‌های سامسونگ مانند گوشی گلکسی تان وارد حساب سامسونگ خود شوید؛ می‌توانید به راحتی به ساعت خود وصل شوید.

برای ورود به حساب سامسونگ، تنظیمات را در گوشی باز کرده و روی حساب سامسونگ در بالا ضربه بزنید. سپس دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

 

  1. تایید مجوز برای تمام برنامه‌های دستگاه‌های پوشیدنی

ساعت و گوشی گلکسی شما با استفاده از برنامه Wearable عالی کار می‌کنند.  پس مجوزهای برنامه Wearable را بررسی کنید و ببینید کدام مجوزها تایید شده و کدام رد شده است.

برای بررسی مجوزهای برنامه Wearable، روی برنامه ضربه زده و نگه دارید تا به منوی دسترسی پیدا کنید و سپس روی نماد اطلاعات ضربه بزنید.

روی Permissions ضربه بزنید، سپس ببینید آیا همه مجوزها تایید شده است یا خیر. اگر مجوزهای رد شده را دیدید، روی آن ضربه زده و به آن‌ها  اجازه دهید.

  1. حافظه پنهان (کش) در اپلیکیشن پوشیدنی را پاک کنید

پاک کردن حافظه نهان برای از بین بردن باگ‌ها در برنامه‌ها شناخته شده عالی است و ممکن است مشکل اتصال گوشی به ساعت سامسونگ شما را حل کنند.

برای پاک کردن حافظه پنهان برنامه Wearable، روی نماد برنامه در گوشی خود ضربه زده و نگه دارید تا به منوی دسترسی پیدا کنید و سپس روی نماد اطلاعات ضربه بزنید. روی Storage ضربه بزنید و سپس روی Clear Cache ضربه بزنید. اگر باز هم دو گجت وصل نشدند؛ می‌توانید داده‌ها را پاک کنید.

البته بهتر است بدانید پاک کردن داده‌های برنامه Wearable، پوشیدنی‌های فعال و جفت شده را از برنامه حذف می‌کند و باید دوباره آنها را وارد کنید.

  1. پاک کردن داده‌ها در Galaxy Watch Manager

ساعت‌های گلکسی توسط اپلیکیشن Galaxy Watch Manager و Wearable مدیریت می‌شوند. همانطور که در مورد اپلیکیشن Wearable گفتیم، اپلیکیشن مدیریت گلکسی واچ نیز می‌تواند باعث برخی مشکلات شود؛ بنابراین با پاک کردن حافظه پنهان می‌توان مشکلش را حل کرد.

برای پاک کردن داده‌های Galaxy Watch Manager، تنظیمات را باز کرده و روی Apps ضربه بزنید. سپس به قسمت Galaxy Watch Manager بروید و روی آن ضربه بزنید.

به پایین اسکرول کرده و روی Storage ضربه بزنید. سپس روی Clear Data ضربه بزنید.

  1. بهینه سازی باتری در اپلیکیشن پوشیدنی را تغییر دهید

بهینه سازی باتری گوشی شما مشخص می‌کند که چند بار برنامه‌های در حال اجرا در پس زمینه را ببندد. گاهی اوقات این بهینه‌سازی‌های باتری بسیار سختگیر است و برنامه‌های پس‌زمینه‌ خیلی سریع بسته می‌شوند. بنابراین، باید بهینه سازی باتری را برای برنامه Wearable تغییر دهید.

برای تغییر بهینه سازی باتری در برنامه Wearable، اطلاعات برنامه در Wearable App را باز کنید. سپس به قسمت باتری بروید. روی Unrestricted ضربه بزنید تا بهینه سازی باتری خاموش شود.

  1. حافظه پنهان Digital Wellbeing را پاک کنید

Digital Wellbeing سایر برنامه‌ها را بر اساس الگوهای استفاده شما بهینه می‌کند و ممکن است هر برنامه ای را که برای مدت طولانی در پس زمینه اجرا می‌شود حذف یا متوقف کند. از آنجایی که برنامه‌های Wearable و Watch Manager بیشتر اوقات در پس‌زمینه اجرا می‌شوند، Digital Wellbeing می‌تواند آن را ببندد که منجر به قطع اتصال ساعت شما از تلفن شما شود.

برای پاک کردن کش، تنظیمات را باز کنید و Digital Wellbeing را جستجو کنید. سپس روی گزینه در قسمت Apps ضربه بزنید تا اطلاعات برنامه باز شود.

در بخش Usage به Storage بروید و روی Clear Cache ضربه بزنید.

  1. ساعت را ریست کنید

اگر تمام روش‌ها را تست کرده‌اید و هنوز نمی‌توانید به ساعت گلکسی متصل شوید، باید به فکر ریست ساعت باشید. پس از تنظیم مجدد، باید بتوانید ساعت را به راحتی به گوشی گلکسی خود متصل کنید.

برای ریست گلمسی واچ، صفحه اصلی ساعت را به سمت بالا بکشید تا تنظیمات باز شود. سپس به پایین بروید و وارد General شوید. روی Reset ضربه بزنید، سپس دوباره روی Reset ضربه بزنید. توجه داشته باشید که با این کار تمام داده‌های ساعت شما حذف می‌شود.

منبع: techwiser

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.