مراحل سئو سایت وکالت؛ ۰ تا ۱۰۰

اگر یک سایت وکالت دارید، احتمالا به دنبال کسب رتبه های بالا در گوگل هستید و می خواهید زمانی که فردی اسم شما با عنوان بهترین وکیل تهران یا مثلا اسم خودتان سرچ کند، سریعا بتواند به شما دسترسی داشته باشد. برای این که به این هدف برسید حتما باید سایت را برای موتورهای جستجو مانند گوگل بهینه سازی (سئو) کنید.

برای اینکه سئو سایت وکالت خود را شروع کنید باید یک سری نکات را که در ادامه بیان می کنیم، رعایت کنید.

مهم‌ترین نکات سئو سایت وکالت

برای اینکه سایت حقوقی شما رتبه بالایی کسب کند و توسط مخاطبان بیشتری دیده شود، باید اقدامات مختلفی را در زمینه سئو انجام دهید. در اینجا مهم‌ترین مراحل سئو سایت حقوقی را بررسی می‌کنیم.

تحقیق کلمات کلیدی:

اولین قدم در سئو، شناسایی کلمات کلیدی مرتبط با خدمات و تخصص شماست. این کلمات باید عبارت‌هایی باشند که افراد هنگام جستجوی وکیل یا مشاوره حقوقی در اینترنت از آنها استفاده می‌کنند، مثلا بهترین وکیل تهران، مشاوره حقوقی رایگان و…

برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب می‌توانید از ابزارهای مختلفی مانند Google Keyword Planner  یا SEMrush و Kwfinderو … استفاده کنید.

استفاده از افزونه‌های مناسب سئو

اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید، بهتر است از افزونه های سئو کمک بگیرید، افزونه های سئو مانند یواست سئو (https://www.rtl-theme.com/wordpress-yoast-seo-plugin/) و رنک مث استفاده کنید. این افزونه‌ها با امکانات زیادی که دارند کمک زیادی به سئو سایت شما می‌کنند.

افزونه یوست سئو برای سئو سایت وکالت

افزونه یواست سئو با اقداماتی مانند تجزیه و تحلیل سئو محتوا، تجزیه و تحلیل خوانایی، تغییر مسیر، لینکدهی داخلی، نقشه سایت، بردکرامب، مدیریت ریدایرکت‌ها به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو کمک می‌کند.

بهینه‌سازی محتوا

بعد از انتخاب کلمات کلیدی در سئو سایت وکالت، باید محتوای سایت خود را با توجه به آنها بهینه‌سازی کنید. این کار شامل استفاده از کلمات کلیدی در عناوین، عناوین فرعی، متن صفحات و همچنین تصاویر و ویدیوها می‌شود. محتوای سایت شما باید یونیک ، جذاب و برای مخاطب مفید باشد، یعنی مخاطب با رسیدن به وب سایت شما به پاسخ خود برسد و راضی از سایت شما خارج شود. بطور مثال اگر فردی به دنبال کیورد مشاوره حقوقی رایگان وارد سایت شما شده است بتواند به صورت رایگان مشاوره شود.

ساختار سازی سایت

موتورهای جستجو باید به راحتی بتوانند ساختار سایت شما را درک کنند. برای این کار باید از URLهای منظم و ساختار سلسله مراتبی در صفحات سایت وکالت خود استفاده کنید. همچنین باید نقشه سایت (Sitemap) ایجاد کنید و آن را در اختیار موتورهای جستجو قرار دهید. برای اینکه ساختار مناسب برای سایت خود بسازید پیشنهاد می شود سری به ساختارهای سایت های رقیب بزنید.

لینک سازی داخلی و خارجی

لینک‌سازی داخلی و خارجی درست از مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی و سئو سایت وکالت است. برای اینکه سایت شما یک سایت معتبر شناخته شود باید از دیگر سایت ها لینک بگیرد، به عبارت دیگر سایت های دیگر در سایت خود به سایت شما  لینک می دهند و به این گونه گوگل شما را سایت معتبری تلقی می کند، برای دریافت بک‌لینک می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند نوشتن مهمان، تبادل لینک و رپورتاژ آگهی استفاده کنید.

لینک سازی داخلی هم بسیار مهم است، اینکه بتوانید نیاز کاربر را در سایت خود با لینک دهی درست به صفحه دیگر رفع کنید هم تجربه کاربری خوبی ارایه می دهید و هم بات های گوگل راحتتر سایت شما را خزش می کنند.

سئو محلی

مردم بیشتر به دنبال پیدا کردن نزدیکترین وکیل به محل زندگی خود هستند، مثلا فردی که در تبریز زندگی می کند قطعا به دنبال پیدا کردن بهترین وکیل در تبریز است و وکیل تهران نیاز این کاربر را رفع نمی کندف پس حتما روی سئو محلی سایت خود تمرکز کنید. برای تنظیمات سئو محلی می توانید از افزونه هایی مانند یوست سئو  و رنک مث راست چین استفاده کنید.

بهینه‌سازی سرعت سایت

سرعت بارگذاری سایت یکی از فاکتورهای مهم رتبه‌بندی در موتورهای جستجو است، باید سرعت بارگذاری سایت خود را بهینه کنید تا کاربران تجربه کاربری بهتری داشته باشند. برای اینکه سرعت سایت خود را اندازه بگیرید می توانید از ابزارهایی مانند جی تی متریکس یا page speed insight استفاده کنید و ببنید علت کند بودن سایت شما دقیقا کجاست و آن را برطرف کنید.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

برای اینکه برند شما شناخته و سرچ شود بهتر است حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید، با حضور در شبکه های اجتماعی می‌توانید به افزایش ترافیک سایت خود کمک کنید. پس در شبکه‌های اجتماعی محتوای مرتبط با حوزه کاری خود را به اشتراک بگذارید و با مخاطبان خود تعامل داشته باشید.

رصد و آنالیز

سئو یک فرایند مداوم است و شما باید به طور مرتب عملکرد سایت حقوقی خود را رصد و آنالیز کنید. با استفاده از ابزارهای مختلفی مانند گوگل سرچ کنسول و Google Analytics می‌توانید ضعف و قوت سایت خود را شناسایی و برای بهبود آنها اقدام کنید.

نکات مهم در سئو سایت وکالت

  • صبور باشید: سئو یک فرایند زمان‌بر است و برای مشاهده نتایج آن باید صبور باشید.
  • از متخصصان سئو کمک بگیرید: اگر در زمینه سئو تخصص کافی ندارید، می‌توانید از متخصصان این حوزه کمک بگیرید.
  • به روز باشید: الگوریتم‌های موتورهای جستجو دائماً در حال تغییر هستند، بنابراین باید اطلاعات خود را در زمینه سئو به روز نگه دارید.

با رعایت این نکات و انجام مراحل مذکور می‌توانید سئو سایت وکالت خود را بهبود دهید و به جذب مخاطبان بیشتر و در نهایت موفقیت در کسب و کار خود دست پیدا کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.