معرفی و کاربرد ۷ برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی

برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی رابط بین کاربر و عملکرد دستگاه است. دقیقاً مانند ماشین لباسشویی یا مایکروویو، ماشین ظرفشویی نیز دارای طیف وسیعی از حالت های از پیش تعیین شده است که برای به حداکثر رساندن کارایی دستگاه برای تمیز شستن ظروف طراحی شده اند.
بسته به برنامه ای که انتخاب می کنید می توانید یک شستشوی ملایم و کوتاه مدت یا یک شستشوی تمیز و طولانی تر داشته باشید. دانستن دقیق نحوه کار هر برنامه کمی مشکل است، زیرا برخی برنامه ها روی هر چیزی کار نمی کنند.
اما نگران نباشید زیرا ما در این مقاله ۷ برنامه ماشین ظرفشویی را شرح داده ایم.

کاربرد و انتخاب برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی

بسته به مدل ماشین ظرفشویی شما و مدت زمانی که از خرید آن می ‌گذرد، ممکن است همه برنامه‌ها در دستگاه وجود نداشته باشند و برخی از برنامه و ویژگی ها در ماشین ظرفشویی ممکن است به تازگی اضافه شده باشند.
با این حال به احتمال زیاد دستگاه شما برنامه های شرح داده شده در این مقاله را حتی در مدل های قدیمی نیز، خواهد داشت.
کارشناسان تعمیر ماشین ظرفشویی در کرج، ۷ برنامه عمومی و پرکاربرد را توضیح داده اند:

۱. برنامه اصلی شستشوی ماشین ظرفشویی

برنامه اصلی یا عادی شستشو، معمولاً در اکثر ماشین های ظرفشویی به صورت پیش فرض بر روی دستگاه تنظیم است.
نام این برنامه نشان می دهد که برای استفاده عمومی و بارهای زیاد طراحی شده است، بنابراین اگر می خواهید بعد از یک شام خانوادگی که تعداد ظروف زیاد است، ظرف ها را داخل ماشین ظرفشویی بگذارید، این برنامه بهترین برنامه برای انتخاب است. اما فقط به این دلیل که این برنامه برای بارهای منظم طراحی شده است به این معنی نیست که بسیار کم مصرف نیز خواهد بود.
در حقیقت اجرای این برنامه در بعضی از ماشین های ظرفشویی بسیار پرهزینه است.
توجه به این نکته مهم است که این مسئله شامل همه ماشین های ظرفشویی نمی شود اما در دستگاه هایی که دارای بازده انرژی خوبی نیستند حتی برای یک برنامه شستشوی معمولی نیز هزینه زیادی در بر دارد.

۲. برنامه شستشوی صرفه جویی انرژی

شناسایی این برنامه شستشو در ماشین ظرفشویی کاملا آسان است و به عنوان برنامه شستشوی سازگار با محیط زیست نیز معرفی می ‌شود.
این برنامه یک گزینه‌ای مناسب برای کسانیست که دوست دارند با محیط زیست سازگارتر باشند. بطور کلی اثر بخشی این برنامه بسیار شبیه به چرخه شستشوی طبیعی یا اصلی می باشد به این تفاوت که در این برنامه شستشوی ظروف در مدت زمان طولانی تری انجام شده و این کار به کندی انجام می شود.
همچنین از دمای پایین تری برای شستشوی ظروف استفاده می شود.

۳. برنامه شستشوی فشرده

همه افرادی که بعد از یک وعده غذایی بزرگ که تعداد ظروف زیاد است ظرف شسته اند می دانند که آب داغ و مایع ظرفشویی تنها توانایی از بین بردن چربی ها را دارد و برای مقابله با لکه های سختی که روی قابلمه چسبیده اند باید تلاش بیشتری نمود. همین اصل در هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی برای از بین بردن لکه های سخت اعمال می شود.
بنابراین باید برای شستشوی قابلمه ها، ماهی تابه و ظرف های بسیار کثیفی که دارای لکه های سخت هستند، برنامه شستشوی فشرده را انتخاب کنید که به عنوان چرخه شستشوی سنگین در بعضی از ماشین های ظرفشویی نیز شناخته می شود.
برنامه شستشوی فشرده یک برنامه بسیار مفید است اما قدرت آن با هزینه اضافه تمام می شود، زیرا در این برنامه نسبت به برنامه های دیگر دستگاه بیشترین انرژی را برای از بین بردن لکه ها مصرف می کند و به همین دلیل اجرای آن هزینه بر است.
به عبارتی دیگر این برنامه شستشو از دما و مقدار بیشتری آب برای تمیز کردن لکه های سنگین و آلودگی ظروف استفاده می کند. همچنین باید بدانید که این برنامه در همه مدل های ماشین ظرفشویی وجود ندارد. بنابراین اگر وجود این گزینه در ماشین ظرفشویی از نظر شما الزامی است، باید در هنگام خرید دستگاه را بررسی نموده و از وجود این گزینه در آن مطمئن شوید.

ماشین ظرفشویی

۴. برنامه شستشوی ظریف

آیا تا به حال در حین شستشوی ظروف با شکستن قسمتی از ظروف شیشه ای مواجه شده اید؟ این یک مسئله مشترک با قطعات ظریف مانند صفحات چینی و شیشه‌ای است.
بنابراین، برای قرار دادن این ظرف ها در ماشین ظرفشویی نیز باید محتاط باشید و برای شستشوی آنها برنامه شستشوی ظریف را انتخاب کنید.
دمای استفاده شده توسط این برنامه شستشو پایین بوده و بنابراین ظروف را تحت فشار کمتری قرار می دهد.
این برنامه به گونه ‌ای طراحی شده است که در عین اطمینان از تمیز شستن کامل قطعات ظریف از خرد شدن، شکستن و صدمه دیدن آنها نیز جلوگیری می کند.

۵. برنامه شستشوی نیمه بار

این برنامه نیز، همانند برنامه شستشوی عادی یا اصلی اما با چند تفاوت کار می کند. به عنوان مثال در حالی که از برنامه شستشوی عادی یا اصلی بعد از یک وعده غذایی بزرگ که تعداد ظرف ها زیاد است استفاده می کنید از برنامه نیمه بار برای شستشوی ظروف با تعداد کمتر باید استفاده کنید.
این برنامه در حدود ۲۰ درصد آب کمتری مصرف نموده و بنابراین از نظر مصرف انرژی نیز به صورت بهینه عمل می‌کند، اما فراموش نکنید که از آن برای شستشوی ظروف کمتر استفاده کنید.

۶. برنامه شستشوی سنسور دار

این برنامه که به عنوان برنامه شستشوی خودکار نیز شناخته می شود از یک سنسور داخلی برای بررسی میزان کثیف بودن ظروف استفاده می کند و برای شستشو به طور خودکار دما و مدت شستشو را تنظیم می کند. به همین دلیل برنامه شستشوی سنسور می تواند بسیار کارآمد باشد.

۷. برنامه شستشوی سریع

این برنامه برای مواقعی که عجله دارید، بسیار عالی است. زیرا دستگاه در مدت زمان کوتاهی نسبت به شستشوهای دیگر ظروف را می شوید.
استفاده ازاین برنامه فقط برای شستشوی ظرف هایی که آلودگی کمتری دارند، توصیه می‌شوند.

با انتخاب درست برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی، علاوه بر کارایی بیشتر دستگاه، عمر آن نیز افزایش می یابد.

منبع: کارباما سرویس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.