طراحی سایت نوبت دهی پزشکان (راهنمای کامل)

با توجه به افزایش نیاز به پزشکان و مشکلاتی که در گرفتن نوبت وجود دارد، به‌علاوه رقابتی که در این حوزه بین پزشکان شکل گرفته داشتن یک سایت به پزشکان توصیه می شود. با برای طراحی سایت نوبت دهی پزشکی می توانید خدمات خود را به صورت کامل معرفی کنید، بیماران راحت تر نوبت بگیرند و به بهبود تجربه بیماران کمک می کند. همچنین مدیریت نوبت ها را ساده تر می کند و می توانید برای کاربرانتان یک پروفایل بسازید و سوابق بیماران را داشته باشید. با اهمیت داشتن سایت برای پزشکان در ادامه این مقاله راهنمای کامل طراحی سایت نوبت دهی را بخوانید.

مراحل و نحوه طراحی سایت نوبت دهی پزشکان

یکی از بهترین روش‌ها برای طراحی سایت استفاده از وردپرس است. در وردپرس قالب های آماده مخصوص سایت پزشکی وجود دارد و با افزونه های آماده می توانید امکانات مختلف را به سایت اضافه کنید. به صورت خلاصه مراحل زیر را برای برای طراحی سایت نوبت دهی پزشکان انجام دهید:

۱- خرید هاست و دامین

 یک هاست و دامین برای سایتتان خریداری کنید. در انتخاب نام دامنه دقت کنید که نام پزشک را در دامنه قرار دهید و یا از نام مرکز درمانی به همراه پسوندهایی مانند کلینیک استفاده کنید. برای خرید هاست هم از یک شرکت معتبر یک هاست وردپرس خریداری کنید.

۲- نصب قالب وردپرس

در قالب های وردپرس تمام امکانات مورد نیاز برای یک سایت پزشکی قرار داده شده است. برای استفاده از قالب های وردپرس کافیست قالب را با بسته آسان نصب کنید و مواردی مانند صفحات تماس با ما، درباره ما، نام پزشک، لوگو سایت و محتوای پیش فرض را جایگزین محتوای پیش فرض دمو کنید. از بهترین پوسته های پزشکی می توان قالب Medify، قالب Medilink، قالب Medicare، قالب Medizco را نام برد.

قالب برای طراحی سایت پزشکان

۳- نصب افزونه های مورد نیاز

در سایت های وردپرس با نصب افزونه ها و بدون نیاز به کدنویسی می توانید امکانات مورد نیازتان را اضافه کنید در ادامه در مورد افزونه‌های کاربردی برای برای طراحی سایت نوبت دهی را معرفی می‌کنیم:

افزونه ساخت فرم

با استفاده از افزونه گرویتی می‌توانید به‌راحتی فرم‌های مورد نیاز را در سایت خود طراحی کنید. این افزونه شامل فیلدها و فرم‌های متنوعی است که به‌سادگی قابل اضافه شدن به فرم‌ها هستند. به‌عنوان مثال، می‌توانید یک فرم رزرو نوبت طراحی کنید تا کاربران بدون نیاز به تماس تلفنی یا مراجعه حضوری، پزشک مورد نظر و تاریخ و ساعت نوبت خود را از طریق سایت ثبت کنند. البته افزونه Bookly می توانید امکانات متنوعی برای مدیریت زمان‌بندی، تعیین شیفت کاری پزشکان و پرداخت آنلاین را به سایت اضافه کنید.

افزونه ورود و ثبت نام با شماره موبایل

برای اینکه کاربران به‌راحتی عضو سایت شوند و نیازی به حفظ کردن نام کاربری و رمز عبور نداشته باشند، می‌توانید از افزونه دیجیتس استفاده کنید. این افزونه امکان ورود و عضویت با شماره موبایل را فراهم می‌کند، به طوری که کاربران با وارد کردن شماره موبایل خود می‌توانند به‌سادگی عضو سایت شده و نوبت خود را ثبت کنند.

افزونه‌های امنیتی

با استفاده از افزونه‌های امنیتی مانند Wordfence و iThemes Security سایت خود را در برابر تهدیدات امنیتی و هک محافظت کنید. پیشنهاد می‌شود که در اولین مرحله از طراحی سایت پزشکی، حتماً یک افزونه امنیتی نصب کنید تا سایت شما از همان ابتدا در برابر خطرات احتمالی محافظت شود و امنیت اطلاعات بیماران تضمین گردد.

افزونه‌های سئو

داشتن یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو (SEO) ضروری است تا وقتی کاربران نام پزشک یا تخصص را جستجو می‌کنند، سایت شما در نتایج اول نمایش داده شود و بتوانند به‌راحتی به اطلاعات مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند. داشتن سایت سئو شده و قرار گرفتن در نتایج برتر به افزایش تعداد بازدیدکنندگان و جذب بیماران جدید کمک می‌کند. افزونه Yoast SEO و Rank Math دو تا از بهترین افزونه های سئو هستند که مورد استفاده سایت های زیادی است و برای انجام اقدامات سئو به شما کمک می کند.

افزونه درگاه پرداخت

اگر بیماران هنگام رزرو نوبت نیاز به پرداخت هزینه دارند در این صورت نیاز به نصب یک افزونه درگاه پرداخت مانند افزونه به پرداخت ملت دارید تا هنگام ثبت نوبت هزینه را پرداخت کنند.

۴- ویرایش اطلاعات و سفارشی سازی سایت

در قالب های وردپرس تمام امکانات مورد نیاز قرار داده شده است اما می‌توانید در صورت نیاز صفحات را از تنظیمات قالب ویرایش کنید یا با افزونه‌های صفحه ساز مانند المنتور، صفحات جدید را بسازید.و در آخر کافیست اطلاعات مورد نیاز مانند معرفی پزشک، آدرس مطب، راه‌های ارتباطی، شیفت کاری و… را وارد کنید.

مزایای طراحی سایت نوبت دهی  پزشکان

با توجه به اینکه تمام کسب و کارها به سمت ارائه خدمات به صورت آنلاین رفته اند، طراحی سایت نوبت دهی پزشکان می‌تواند به افزایش مراجعه کنندگان و ارتباط بهتر با بیماران کمک کند. در ادامه در مورد مزایای داشتن سایت برای پزشکان توضیح میدهیم:

  • دسترسی آسان‌تربیماران از طریق سایت به‌راحتی می‌توانند اطلاعات مربوط به پزشک، تخصص‌ها، ساعات کاری و آدرس مطب را به‌صورت آنلاین مشاهده کنند.

  • امکان رزرو نوبت آنلاین: با داشتن یک فرم نوبت دهی در سایت، بیماران می‌توانند راحت تر نوبتشان را ثبت کنند. یکی از بزرگ‌ترین مزایای داشتن سایت برای پزشکان، امکان رزرو نوبت به‌صورت آنلاین است. این ویژگی، زمان انتظار بیماران را کاهش می‌دهد و فرآیند نوبت‌گیری را ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند. با سیستم های رزرو آنلاین می توانید زمان نوبت را به بیماران یادآوری کنید تا نوبتشان را از دست ندهند.

  • کاهش تماس‌های تلفنی و بار کاری کارکنان: در سایت پزشکی اطلاعات مورد نیاز بیماران، آدرس و زمان رزرو نوبت قرار می گیرد به این ترتیب تعداد تماس تلفنی کاهش می یابد. همچنین مدیریت نوبت‌ها راحت تر می شود و بار کاری کارکنان کمتر می شود.

  • تهیه پرونده پزشکی برای بیماران: می توانید برای بیماران یک شرح حال به همراه آزمایشات و سابقه بیماران بسازید تا سابقه بیمار راحت در دسترس پزشک قرار گیرد.

در کل داشتن یک سایت پزشکی به بهبود تجربه بیماران و افزایش مراجعه کنندگان کمک و می توانید به صورت خودکار رزرو نوبت را مدیریت کنید.

هزینه طراحی سایت پزشکی

برای طراحی سایت پزشکی نیاز به یک هاست و دامین، یک قالب وردپرس، تعدادی افزونه وردپرس دارید که به طور میانگین بین ۵ تا ۷ میلیون هزینه دارد. برای هاست و دامین باید به صورت سالانه هاست و دامین را تمدید کنید اما با خرید محصولات وردپرس به صورت دائمی و مادام العمر صاحب قالب و افزونه ها می شوید و برای تمدید نیاز به پرداخت هزینه ندارید. با توجه به مزایایی که در بالا اشاره کردیم این هزینه کاملا بصرفه است و می‌توانید به یک راه ارتباطی موثر با کاربران و جذب کاربران داشته باشید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر دارید در دوره طراحی سایت با وردپرس در زمان کوتاهی می‌توانید یک طراح سایت شوید و یک سایت پزشکی یا هر نوع سایت دیگر را طراحی کنید. امیدوارم این مقاله در مورد طراحی سایت نوبت دهی پزشکان برای شما مفید باشد و در صورتی که سوالی دارید در قسمت دیدگاه ها با ما در ارتباط باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.